RSS

Nadal brniemy do przodu :)

01 Lu

Dlugo zastanawialam sie nad tym, co powinnam napisac. W zasadzie to bardzo dlugo i niestety nadal nie wiem za co sie zabrac 😉

Tak jak zaczelam moja przygode ze sportem, tak nadal w niej trwam. Okres jesienny ( jak co roku) porwal mnie w swiat zastoju. Trenowalam mniej, nie dbalam o odzywianie, ogolnie chcialam jak misiek, polozyc sie spac i obudzic na wiosne. Probowalam – nie wyszlo. :/  Jednak nie przerwalam, jakkolwiek bywalo, treningi sie odbywaly. Gdy mialam „nascie” lat latwiej bylo mi skoncentrwoac sie na diecie ( czyt. glupie diety odchudzajace) niz na regularnych cwiczeniach. Teraz jest na odwrot, sport to przyjemnosc, a jedzenie to walka. W zasadzie przeciez, latwiej jest potrenowac godzine czy dwie niz pilnowac sie z jedzeniem przez 24 godziny w ciagu dnia  😉

Wiedzac jaka ma sie slabosc, rozsadny czlowiek powinnien szukac wyjscia z sytuacji. Tak tez zdecydowalam zrobic. Przez ostatni rok, przeczytalam multum ksiazek, artykulow, blogow, poradnikow itd.itp. a nawet pokusilam sie o rozmowe z lekarzem, na temat zdrowego odzywiania. Wszystkie odpowiedzi prowadzily do jednego :  To become a Vegan 🙂

Oczywiscie problem z kontrola mojego odzywiania to nie jedyny powod tej decyzji, bylo ich o wiele wiecej, glownie niestety zdrowotnych. Sa choroby, z ktorymi nie mozemy sobie poradzic, czasem nawet lekarz potrafi tylko rozlozyc rece i powiedziec :” nic nie mozemy zorbic, jedynie kontrolowac sytuacje”. I to sa momenty, gdy otwieramy oczy i zdajemy sobie sprawe, ze jednak moze warto sprobowac i wziasc sprawe w swoje rece.  W kazdym badz razie, ja probuje mimo wszystko 🙂

Droge z weganizmem, rozpoczelam w banalny sposob, czyli z decyzja „od Nowego Roku zaczynamy” 🙂 Co przyczynilo sie do jeszcze glupszej decyzji pt :” Robimy ostatnie swieta w stylu Polski zastawiony stol”  To bylo mega mega mega glupie 🙂 Czego konsekwencja byla waga wieksza o 3 kg !!! :/ 

Ulatwilam sobie start z nowym sposobem odzywiania, poprzez ksiazke „Vegan for Fit”. Podczas swiatecznych zakupow, wyparztylam w ksiegarni wielki napis „Challenge” ( nie wiem dlaczego ja tak reaguje na te slowo 🙂 ), kilka sekund pozniej stalam juz przy kasie z ksiazka i wielkim usmiechem na twarzy. Challenge!!! 30 dniowy Challenge z dieta weganska, z calkowita eliminacja przetworzonych produktow oraz cukru! Poniewaz u nas obecnie jest to bestseller, tym bardziej zaciekawil mnie ten temat. Autor Attila Hildman twierdzi, iz juz po 30 dniach bedziemy widziec efekty oczyszczenia organizmu.

Pan Hildman, to fizyk z wyksztalcenia, ktory obecnie jest fitnessmodel.

tilla

veganforfitattila

Bardzo szybko minelo te 30 dni, poczatki byly dosc trudne. Spedzalam zbyt duzo czasu w kuchni, ciezko bylo takze przyzwyczaic sie do wiekszej ilosc jedzenia oraz „polowanie” na pewne produkty bylo dosc irytujace, ale nikt nie powiedzial ze bedzie latwo. Zasady byly dosc proste, jemy 3 posilki glowne plus 2 przekaski, nie jemy po godzinie 19.00 oraz posilki sa podzielone na te,ktore mozna jesc do 16.00 i po.  Ilosc na talerzu byla porazajaca, ani razu nie udalo mi sie zjesc calosci. Po prostu gigantyczna ilosc!! Waznym aspektem bylo takze, picie specjalnej herbaty Matcha, ktora w smaku mhh.. coz.. do moich ulubionych nigdy nie bedzie nalezec, jednak jej dzialanie na moj organizm zaskoczylo mnie niesamowcie!!!! Oficjalnie chcialabym przeprosic wszystkkich Wegan, za to ze dotychczas kojarzyli mi sie z wcinaniem marchewki!!! Przepraszam!!!  A dla tych osob, ktore mysla podobnie, przedstawiam kilka potraw, ktorymi sie objadalam przez ostatni miesiac:

tofu kokos dynia

Zapiekana dynia + tofu w kokosie

burger

Cudowny Burger!!!!

spaghetti carbonara

Spaghetti carbonara: przepyszne!!!

s 55

Amaranth prazony+ maliny+ podpiekany kokos

cinnamon bliss kissCynamonowe slodkosci

wpid-20140103_104901.jpgTofu” jajecznica” z chlebkiem „Vegan for Fit”

wpid-20140108_110821.jpgmoja ulubiona zupa z czerwonej soczewicy

wpid-20140115_133840.jpg

Lasagne

wpid-IMG_20140120_085203.jpg

Prazony Amaranth + sojowe mleko + kiwi+ podpiekane chipsy kokosy ( przepyszne sniadanie)

wpid-20140201_085009.jpgto moj faworyt sniadaniowy: Pancakes z lodami bananowymi+ podpiekane orzechy+maliny+ syrop z agawy

Jak widac nie gloduje, wiem ze wiele osob jest agresywnie nastawiona wobec odzywiania weganskiego,( nadal nie rozumiem dlaczego :/ oni zapewne tez 🙂 )  chociaz przekonalam sie ze wlasnie te osoby najmniej informacji maja na temat tego sposobu odzywiania sie. Jestem zatem swiadoma negatywnych komentarzy, jednak mam nadzieje…., wierze w to… ze w srodowisku osob trenujacych moj weganizm nie bedzie negatywnie odebrany, zwazajac na to jak wielu obecnie sportowcow przechodzi na droge weganska. Jak kolwiek by nie bylo chce pozostac egoistka, to co robie jest 1000% nastawione na poprawe MOJEGO zdrowia oraz na zwiekszenie energii.

Po miesiacu z „VFF” najbardziej odczuwalna zmiana jest wlasnie wielki zastrzyk energii, poza tym takze brak problemow ze snem, brak zmeczenia w ciagu dnia, napieta skora, polysk wlosow, brak uczucia „wzdetego brzucha”, pomimo duzej ilosci posilkow nie przytylam. Challenge zakonczonny, Vegan pozostaje w mojej kuchni 🙂 Nauczylam sie szybciej przygotowywac posilki, wiem juz co powinnam kupywac i gdzie szukac produktow, jak zastepowac jajka czy mleko w posilkach itd….. 🙂

ps, niedlugo wizyta u lekarza mnie czeka, na badnia kontrolne.

 
2 Komentarze

Opublikował/a w dniu 1 lutego 2014 w Mysli wylewane

 

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 responses to “Nadal brniemy do przodu :)

  1. aktywna

    2 lutego 2014 at 14:12

    Niesamowite potrawy, dostałam ślinotoku 🙂

    Ja niestety jestem 100% mięsożercą, więc taki sposób żywienia na pewno jest nie dla mnie, jednak myślę, że po tym co tu zobaczyłam, wprowadzę do swojej kuchni więcej potraw wegańskich 🙂
    Dzięki za inspirację 🙂

     
  2. fitmaniac2012

    27 lutego 2014 at 22:15

    Mam wielu znajomych wegan i mają się dobrze:)

     

Dodaj komentarz

 
Vegan Mission

Dedykacja dla ciała, ducha i umysłu

Kobieta biega

kobieca strona biegania

chcesiepolubic

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

leelanep90x

P90X the way of life!

moja przemiana

jak skutecznie pozbyć się tłuszczu, zbudować piękne i umięśnione ciało, zdrowo się odżywiać i miewać lepiej każdego dnia :)

Spalacz kalorii

Nie myśl, tylko działaj!

Just do your best and forget the rest !!!!!

vegelina

free from