RSS

Archiwum kategorii: Rozne przepisy smaczne i dietetyczne

Pizza serowa ( weganska)

Pyszna i banalnie prosta pizza weganska!

wpid-20140201_151052.jpg

skladniki na ciasto:

400g maki pelnoziarnistej

30gr drozdzy  ( lub opakowanie drozdzy instant)

4 lyzki oliwy

1/3 szklanki mleka roslinnego ( cieple, nie gorace)

1/3 szklanki wody ( ciepla, nie goraca)

1/2 lyzeczki soli

Wszystkie skladniki wymieszac, ciasto ok 10 minut wyrabiac, nastepnie przelozyc do miski posmarowanej oliwa z oliwek, przykryc folia przezroczysta i odstawic do wyrosniecia, ciasto powinno podwoic swoja wielkosc.  ( ok 1 godzina), po tym czasie rozwalkowac ciasto na blaszce ( najlepiej wylozonej papierem do pieczenia), i ponakluwac widelcem.

Ciasto wysmarowac ( oprocz brzegow) pasta pomidorowa.

Skladniki na paste pomidorowa:

200g koncentratu pomidorowego

2 zabki czosnku

pieprz, sol,

ziola prowansalskie

swieza bazylia

odorbina soku z cytyny badz 2 lyzeczki ketchupu

Na sam wierzch pizzy polewamy „ser weganski”

skladniki na weganski ser:

30g musu migdalowego lub musu z orzechow  nerkowca

20 ml wody mineralnej

sol, pieprz, oregano,

wszystkie skladniki ubijamy mikserem lub recznie, nastepnie chwile podgrzewamy w garnuszku, caly czas mieszajac, masa stanie sie gesta, wtedy „ser” gotowy jest do przelozenia na pizze.

Pizze pieczemy w 250 stopniach ok 10 minut, az rant pizzy sie zarumieni.

Reklamy
 

Tagi: , , , , , , ,

Green Smoothie – czyli zastrzyk energii na Dzien Dobry :)

Green Smoothie

green smoothie

Od dawna podpatrujac moich motywatorow sportowych, znajduje w ich menu Green Smoothie, chcac udoskonalic swoje cialo i podbudowac swoje zdrowie, ide za wskazowkami doswiadczonych osob. Zatem przyszedl i u mnie czas na dodanie Green Smoothie do stalego menu 🙂

Jest to idealna bomba witaminowa na poczatek dnia jak rowniez swietny zastrzyk energii przed treningiem.

Co daje nam Green Smoothie:

  • stymuluje uklad odpornosciowy
  • ma dzialanie neuutralizujace na wolne rodniki,ktore uszkadzaja zdrowe komorki
  • zmniejsza ryzyko nowotworow, dzieki dzialaniu antyoksydacyjnemy, antymutagennemu
  • normalizuje cisnienie krwii
  • oczyszcza organizm z toksyn
  • wspomaga walke z anemia
  • oczyszcza jelita
  • pomaga odmlodzic organizm
  • dodaje energii

Wszystko to dzieki duzej zawartosci witamin oraz chlorofilu. Oprocz duzej zawartosci w Smoothie zielonych warzyw, istotny jest takze fakt iz spozywamy warzywa i owoce w postaci surowej. Obrobka termiczna niszczy wieksza czesc chlorofilu. W zielonych napojach poza chlorofilem znajdziemy rowniez takie skladniki jak magnez oraz wapn, witaminy takie jak A, K, B1, B5, kwas foliowy, luteine oraz blonnik pokarmowy.

Zasadą jest aby zmiksowac ze soba 60% swiezych lub mrozonych owocow i 40% zielonych warzyw lisciastych. Moga to byc takkie warzywa jak : salata, szpinak, kapusta wloska, jarmuz. Mozna rowniez dodac pietruszke czy liscie pokrzywy lub miety.

Smoothie mozemy rozcienczyc woda lub kostkami lodu, jesli uznamy ze jest za gesty. Jednak unikamy dodawania cukru!!! Mozemy doprawic smoothie cynamonem,miodem, sokiem z cytryny czy tez imbirem. Dobrze jest dodac odrobine oleju lnnianego, z pestek winogron lub oliwy z oliwek. Ja dodaje nasiona lnu badz tez nasiona Chia. Te dodatki wspomoga wchlanianie substancji rozpuszczalnych w tluszczach takich jak witamina A, K oraz luteina.

Green Smoothie najlepiej spozywac zaraz po przyrzadzeniu, moze jednak do 24 godzin pozostawac w lodowce.

Sposob przygotowania jest banalnie prosty: warzywa i owoce miksujemy blenderem na gladka mase 🙂 w razie zbyt gestej konsystencji dodajemy wode lub kostki lodu.

A jak smakuje taki zielony koktajl?? Naprawde zaskakuje smakiem, nuta warzyw jest delikatna i lekko wyczuwalna, dominuja owoce dzieki czemu jest nie tylko zdrowy ale takze bardzo smaczny Smoothie 🙂

Za kazdym razem staram sie zmieniac, mieszac skladniki. Moj ostatni smoothie skladal sie z :

  • Szpinak mrozony 100 gram
  • Banan 130 gram
  • Kiwi 60 gram
  • Ananas 80 gram
  • 1 lyzeczka siemia lnianego

green smoothie

Wartosc kaloryczna takiego Green Smoothie to 235 kalorii ( dodam ze przygotowany jest kubek o pojemnosci ponad 700ml)

 

Tagi: , , , , , , , ,

Pyszna zupa krem z dyni !!!!! Moj faworyt !!!

Zupa krem z dyni

Nie jestem smakoszem zup, jesli juz mam jakas zjesc to naprawde musi byc to cos wyjatkowego i wlasnie ta zupa nalezy do tych wysmienitych. Moja pierwsza zupa krem z dyni, byla gotowana bez liczenia kalorii, na bazie masla i wielkiej ilosci slodkiej, tlustej smietany. Oczywiscie takie menu mam juz daleko za soba, ale dlaczego by nie zrobic cos smacznego w wersji light ?!

Skladniki:

Jedna sredniej wielkosci dynia ( z pomaranczowa skorka, ok 1 kg )

1 cebulka

3 marchewki

ok 1 litr wody

opcjonalnie jedna kostka rosolowa badz zamiast litra wody, te sama ilosc wywaru z warzyw

imbir, curry, galka muszkatalowa oraz pieprz

smietanka light z RAMA  wersja 16%

Najpierw nalezy umyc dynie, pozbyc sie pestek i pokroic w kostke, skorki nie obieramy!!!! Dynie smazymy na odrobinie oliwy pod przykryciem, co jakis czas nalezy przemieszac, jak juz zaczyna miekka sie robic, wtedy nalezy dodac cebulke i pokrojone w plasterki marchewki. Gdy wazywa zmiekna, przekladamy je do miski i miksujemy przy uzyciu blendera na gladka mase. W garnku zagotowujemy ok litr wody dodajac esencje roslowa, nastepnie dodajemy mus z dyni. Zupe jeszcze chwile gotujemy ciagle mieszajac oraz jest to moment dodawania przypraw. Jesli chodzi o curry i imbir, nalezy dodac szczypte, podobnie jak pieprz, zas galke muszkatalowa dodajemy wiecej, ja daje 1/2 lyzeczki. Jest to zupa krem, zatem jest bardzo gesta, kwestia dodania wody zalezna jest od tego jak gesta zupe chcemy miec, podobnie ze smietanka, dodajemy, ilosc wg smaku, na sam koniec, najlepiej juz na talerzu. Pasuja do niej grzanki. Zupa jest bardzo sytym daniem a do tego przepysznym!!!!

DSCF4967

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 15 sierpnia 2013 w Rozne przepisy smaczne i dietetyczne

 

Tagi: , , , ,

Kurczak z fasolka na sposob azjatycki

DSCF4925

Skladniki:

ok 400 gram miesa z kurczaka, pokrojonego na male kawalki

1/4 lyzeczki soli

1lyzeczka sosu sojowego

3 zabki czosnku drobno pokrojonego

szczypiorek drobno posiekany

ok 7 cm kawalek imbiru swiezego pokrojonego w cienkie paseczki ( jezeli brak swiezego wtedy ok 1 lyzeczka imbiru w proszku)

1 puszka ciemnej fasolki

1 lyzka shaoxing (wino ryzowe) lub wisniowego wina

2-3 lyzeczki suszonych platkow chilli

1 papryka czerwona, slodka ( pokrojona w cienkie paseczki)

2 lyzeczki octu ryzowego ( ja zastepilam go octem siedmiu ziol)

1 lyzka oleju sezamowego

Pokrojone w kosteczki mieso z kurczaka przyprawic nalezy sosem sojowym ( ja dodaje jeszcze 1 lyzeczke pasty sezamowej) i odstawic w chlodne miejsce.

Na patelni (wok) nalezy rozgrzac tluszcz ( olej orzechowy lub jak ja uzylam olej sezamowy) i podsmazyc na nim mieso, gdy juz bedzie zarumienione zdejmujemy mieso z woka, nastepnie podsmazamy imbir wraz z czosnkiem, dodajemy fasolke i nadal podsmazamy. Doprawiamy winem oraz platkami chili. Kawalki miesa wracaja na powrot na wok, dodajemy paseczki papryki, przyprawiamy sola i octem. Kiedy wszystko jest jjuz razem polaczone i dobrze podsmazone, dodajemy posiatkowany szczypiorek. Calosc nalezy przemieszac i dodac olej sezamowy. Idealne w zestawie z ryzem lub kasza.

Obrazek

Wartosci odzywcze w 165gr : 285 Kcal, 18.6 gram Tluszczu, 1.3 gram Weglowodanow, 21.4 gram Bialka

oto pasta sezamowa, ktora bardzo czesto uzywam, jak widac na powierzchni zebral sie olej, ktory mozemy wykorzystac do salatek czy smazenia.

Obrazek

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 7 sierpnia 2013 w Rozne przepisy smaczne i dietetyczne

 

Tagi: , , , , , , ,

Sniadanie dla zapracowanych: czeko-owsianka

Obrazek

Poniewaz uwielbiam konfitury smazone z czekolada, trzeba bylo przeniesc ten pomysl na moj ulubiony posilek dnia, czyli sniadanie 🙂 Przepisow widzialam wiele, ten przypadl mi do gustu i troszke go zmodyfikowalam. Plusem najwazniejszym jest, zapewne to, ze sniadanie przygotowujemy na wieczor,odsatwiamy na noc do lodowki i z rana wystarczy juz tylko sie zajadac smakiem czekolady z owocami 🙂 Pycha!!!

Skladniki:

Garsc ulubionnych owocow ( najlepiej komponuje sie ze sliwka, ale ja uzylam sezonowych: porzeczka czerwona, arbuz, agrets oraz winogrono)

2 lyzki jogurtu greckiego

1/2 szklanki mleka

50 gram platkow owsiannych ( lub jak ja wole 25gram owsianych +25 gram platkow z prosa)

2 lyzki gorzkiego kakao

Przygotowac pojemnik, w ktorym bedziemy przechowywac w lodowce owsianke, ja uzylam sloiczka. Na dno wsypac 1 lyzke kakao, na to wymieszane platki ( wersja podstawowa to surowe, ja wole je uprzednio ugotowac na tym podanym z przepisu mleku), nastepna warstwa po platkach sa pokrojone w kosteczke owoce ( polowa przygotowanej porcji) , nastepnie jogurt grecki, kolejna lyzke kakao, jesli platki nie byly uprzednio ugotowane to zalac teraz 1/2 szklanki mleka, ostatnia warstwa to pozostale owoce. Sloik zamknac, delikatnie wstrzasnac i schowac na noc do lodowki. Sniadanie gotowe!!!!! 🙂

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

Tagi: , , , , , , ,

Salatka z kurczakiem na ostro

Obrazek

Skladniki:

Mieszane liscie salaty

500 gram piersi z kurczaka

ok 10 do 12 sztuk pomidorkow koktajlowych

1 awokado

1 cebulka najlepiej czerwona

2 zabki czosnku

1/2 lyzeczki kurkumy

1/2 lyzeczki curry

1/2 lyzeczki cayenne pieprz

1/2 lyzeczki slodkiej papryki

1/2 lyzeczki sol, pieprz do smaku

1/3 szklanki oliwy z oliwek

1 lyzeczka musztardy dijon

2 lyzeczki soku z cytryny

Piers z kurczaka drobno kroimi i suszymy, nastepnie przyprawiamy curry, kurkuma, slodka papryka, przecisnnietym przez praske czosnkiem oraz pieprz cayenne i odstawiamy w chlodne miejsce na 2 godziny.

Nastepnie smazymy, mieso wkladamy na patelnie dopiero gdy olej bedzie goracy, najlepiej wybrac olej winogronowy lub migdalowy. Odstawiamy mieso do ostudzenia.

Warzywa myjemy i suszymy, liscie salaty szarpiemy na dorbniejsze kawalki, dodajemy pomidorki koktajlowe oraz pokrojone cebulke i awokado. Calosc zalewamy dipem zrobionym z oliwy, musztardy dijon, soku z cyrtyny oraz doprawione do smaku sola i pieprzem. Na salatce ukladamy kawalki podsmazonego wczesniej miesa.

DSCF4802

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 2 sierpnia 2013 w Rozne przepisy smaczne i dietetyczne, Salatki

 

Tagi: , , , , , , ,

Quiche z warzywami i szynka

DSCF4796

Jeden z moich ulubionych przepisow, wariacji jest multum i kazda jest przepyszna. Podstawowa recepta jest dosc kaloryczna, dlatego przedstawiam wersje „odchudzona” i rownie smaczna!!! Przy produktach light,musimy zachowac ostroznosc, jednak takie produkty jak odtluszczone ser, mleko, szynki, mozemy wykorzystac aby zredukowac ilosc kalorii w posilkach ( odradzam odtuszczone jogurty „owocowe” )

ObrazekObrazek

Skladniki:

130gr szynki ( 2% tluszczu)

4 jajka

Mozarella 100gr

Ciasto francuskie 275gr ( wersja light!!!)

Cukinia 175 gr

Papryka slodka podluzna 100 gr

1 Lyzka Maki

0,5 szklanki Mleka 1,5%

1/2 sredniej cebulki

1 zabek czosnku

Przyprawy: sol, pieprz, papryka slodka i najwazniejszy to tymianek ( jezeli nie mamy go wtedy zastepujemy bazylia, oregano lub ziolami prowansalskimi)

Ciasto francuskie rozkladamy na blaszcze, na ktorej znajduje sie juz wylozony papier do pieczenia, nastepinie przy pomocy widelca naklowamy ciasto.

Obrazek

Oddzielnie ubijamy bialka na sztywna piane, nastepnie dodajemy pozostale produkty: zoltka, pokrojone w kostke szynke, cukinie, papryczke oraz starta mozarelle. Na koniec doprawiamy ciasto przyprawami. Wylewamy mase na ciasto francuskie i pieczemy w tepmeraturze ok 180°C przez okolo 25minut ( radze sprawdzac, az boki ciasta stana sie zarumienione) Cale quiche to ponad kilogramowy placek, wiec wiadomo nie pochlaniamy go calego, dla mnie jedna porcja to 1/4 z calego placka ( ok 300gram)

ObrazekObrazek

Wartosc odzywcza 100 gram quiche to : 143 kcal, 8,7 gr bialka, 6,7 gr tluszczu

 
6 Komentarzy

Opublikował/a w dniu 30 lipca 2013 w Rozne przepisy smaczne i dietetyczne

 

Tagi: , , , , , , , ,

 
Vegan Mission

Dedykacja dla ciała, ducha i umysłu

Kobieta biega

kobieca strona biegania

chcesiepolubic

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

jem życie

z pasją, z głową, zdrowo!

leelanep90x

P90X the way of life!

moja przemiana

jak skutecznie pozbyć się tłuszczu, zbudować piękne i umięśnione ciało, zdrowo się odżywiać i miewać lepiej każdego dnia :)

jestesmyfajni.pl w nowej, lepszej formie

Sex, drugs i węglowodany - jestesmyfajni.pl

Spalacz kalorii

Nie myśl, tylko działaj!

Fit and Safe

Fit and Safe - fitness and personal safety tips.

Just do your best and forget the rest !!!!!

vegelina

free from